Duidelijke taal van verzekeraars?

Toezichthouder AFM wil dat verzekeraars dit jaar nog woekerpolishouders activeren om hun beleggingsverzekering aan te passen. Hoe? Door naar alle (twee miljoen!) woekerpolishouders een brief te sturen met uitleg en mogelijkheden. Deze bestaat uit kreten zoals: ‘Tegenvallende beleggingsresultaten’, ‘u houdt mogelijk een restschuld over’ en ‘wij verwachten dat u onvoldoende rendement gaat maken’.

Is het duidelijk voor u? Voor velen duidelijk niet. Uit recent onderzoek van Nibud blijkt dat 28% van de benaderden geen actie onderneemt, mede doordat het te ingewikkeld is. Tijd voor actie vanuit de sector dus.

Informatievoorziening verzekeraars
26 mei 2014 meldde de AFM dat uit eigen onderzoek blijkt dat de informatievoorziening van banken en verzekeraars een stuk is verbeterd in de afgelopen twee jaar. Daar zetten wij een aan vraagtekens bij: geldt dit ook voor informatie omtrent woekerpolissen? En nog belangrijker: vinden de klanten dat ook of ervaren zij dat heel anders? Want daar gaat het uiteindelijk om.

Lees hier het rapport van Nibud.